Pirmasis grynai geležinkelio tiltas buvo pastatytas kaip dalis esminio Drezdeno geležinkelio mazgo pertvarkymo 1890-aisiais. Jame buvo numatyta išplėsti geležinkelio linijas nuo dviejų iki keturių ir pakelti miesto centro jungiamąją liniją per Marijos tiltą. Pradiniame 1894 m. projekte buvo numatyta praplatinti esamą tiltą, tačiau grunto tyrimai prie atramų pamatų parodė, kad jie neatlaikys padidėjusios apkrovos. Todėl skubiai reikėjo naujo tilto, ir 1894 m. liepos 13 d. Saksonijos valstybė ir Dresdeno miestas sudarė sutartį dėl eismo per Elbę ties Marijos tiltu. Šioje sutartyje buvo numatyta, kad miestas iš geležinkelio bendrovės nupirks esamą tiltą ir jį pritaikys savo reikmėms, o geležinkelio bendrovė pastatys naują tiltą, skirtą tik geležinkelio eismui.
![]() |
Atvirukas - 1901 m.: Paul Heine, Dresden |
Statinys buvo suprojektuotas dviem prekinių traukinių bėgiams ir dviem keleivinio traukinio bėgiams. Tai buvo 258,85 m. ilgio plieninis santvarinis arkinis tiltas su penkiomis pagrindinėmis santvarų sijomis ir viršutine važiuojamąja dalimi. Jis turėjo penkis tarpatramius, kurių maksimalus ilgis trijuose viduriniuose tarpatramiuose siekė 65,75 m. Vakarinio galo tarpatramis buvo 37,6 m. pločio, rytinio – 24,0 m. Nuo pat pradžių tiltas turėjo dujinį šildytuvą, skirtą tirpdyti sniegui.
![]() |
Nuotrauka - 1937 m.: Möbius, Walter |
Kadangi po šimto metų konstrukcijos būklė buvo laikoma kritine ir Elbės pervažą reikėjo prailginti nuo keturių iki penkių bėgių, Vokietijos geležinkelių bendrovė Deutsche Bahn nusprendė tiltą perstatyti.
![]() |
Nuotrauka - 2003.02.21: Boswank, Herbert |
Per 2002 m. Elbės potvynį antstatas, kuris tuo metu vis dar buvo naudojamas, tilto atramų lygyje buvo apkrautas 130 klasės dyzeliniais lokomotyvais. Taip buvo siekiama neutralizuoti potvynio sukeltą vandens slėgį. Per potvynį statinys nebuvo apgadintas, tačiau buvo nepravažiuojamas iki 2002 m. rugpjūčio 21 d.
2001–2004 m. šimto metų senumo plieninis upės tiltas buvo pakeistas įtemptu betoniniu sijiniu tiltu. Jis buvo pastatytas ant senų atramų iš dviejų atskirų antstatų. Statyba pradėta 2001 m. lapkričio 15 d. padėjus pamatinį akmenį ir buvo baigtos pagal grafiką. Pirmojo tilto antstato karkasas buvo baigtas statyti 2002 m. rugsėjo 18 d., o du bėgiai atidaryti 2003 m. sausio 27 d. Vėliau antroji senoji dviejų bėgių tilto atkarpa buvo nugriauta ir pakeista antruoju, trijų bėgių naujos konstrukcijos tilto antstatu. Ši tilto dalis pradėjo veikti 2004 m. balandžio 19 d. Pabaigus naująjį tiltą, pajėgumas padidėjo nuo 300 iki 550 traukinių per dieną, palyginti su senuoju tiltu.
Iš penkių bėgių dviem bėgiais naudojasi Drezdeno S-Bahn , kiti trys naudojami tolimajam, regioniniam ir krovininiam transportui.
![]() |
Nuotrauka - 2013.06.06 - 14:37: https://www.sachsen-bahn-schweiz.de |
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą