2016 m. sausio 24 d., sekmadienis

Svajojantis Erichas



 Antono gatvė 1 , 01097 , Drezdenas
 Google Street View
 Skulptūra.






Ši bronzinė svajojančio berniuko skulptūra ant tvoros atsirado 1999 metais. Taip vengrų menininkas Mátyás Varga įamžino rašytoją Erichą Kestnerį vaikystėje, kai jis būdamas mažas berniukas lankydavosi pas dėdę Augustino viloje.



Pats Erichas Kestneris savo vaikystės atsiminimuose rašė: "Įdomiausia man būdavo tupėti ant sodo tvoros ir stebėti Alberto aikštės šurmulį. Tramvajai, važiuojantys į senamiestį, Vaiser Hiršą, Noištato geležinkelio stotį, į Kločę ir Helerau, sustodavo tiesiai priešais mane, tarsi norėdami įtikti. Šimtai keleivių išlipdavo, įlipdavo ir persėsdavo, kad aš turėčiau į ką pasižiūrėti. Vežimai, karietos, automobiliai ir žmonės stengdavosi dėl manęs kaip įmanydami.
Abu fontanai (TV ir RB) rodydavo savo sugebėjimus. Pūsdami ragą ir skambindami varpu pro šalį dardėdavo ugniagesiai. Prakaituoti grenadieriai, dainuodami ir žengdami į koją, grįždavo iš pratybų. Iškilniai prariedėdavo grindiniu karaliaus ekipažas. Ledų pardavėjai baltomis uniformomis prie gatvės kampo siūlė už penkis ir dešimt pfenigų vaflinių ledų. Iš aludarių vežimo iškrisdavo šimto litrų statinė, ir pasižiūrėti sulėkdavo smalsuolių būrys.
Alberto aikštė būdavo scena, o aš sėdėdavau jazminų ir medžių ložėje ir negalėdavau atsižiureti."
(Iš knygos "Kai buvau mažas berniukas" (1957 m.)).


Komentarų nėra:

Rašyti komentarą